środa, 25 września 2013

C. J. Daugherty - "Dziedzictwo"



Na premierę tej książki czekałam z niecierpliwością. Pierwsza część „Wybrani” zawładnęła sercem niejednego czytelnika. Autorka wprowadziła nas w świat pełny tajemnic oraz niebezpieczeństw. W końcu nadszedł ten moment, w którym możemy poznać dalsze losy bohaterów.


Po dramatycznych wydarzeniach z pierwszego tomu wracamy do ekskluzywnej szkoły Cimmerii. Allie spotyka swoich przyjaciół oraz chłopaka, Carter. Wszyscy remontują budynek, który spłonął co wiecie z pierwszej części. Głównej bohaterce grozi niebezpieczeństwo, dlatego dołącza do elitarnej grupy, Nocnej Straży. Tam ma nauczyć się technik samoobrony. W tym pomaga jest Sylvain, co powoduje kłótnie między Allie a Carterem. Bohaterka oddala się od swojego chłopaka..



„Najbliższa osoba może wyrządzić ci największą krzywdę”


„Dziedzictwo” wciągnęło mnie w wir wydarzeń już od pierwszych stron. Autorka serwuje nam niebezpieczne sytuacje, momentu mrożące krem w żyłach. W tej książce nie brakuje tragicznych zdarzeń. Za to właśnie pokochałam tę serię. Bohaterowie nie mają życia usłanego różami. Allie odkrywa kolejne tajemnice swojej rodziny. Okazuje się, że w Cimmerii jest szpieg, który działa dla Nathaniela. Kim jest ta osoba? Komu mogą zaufać? Po przeczytaniu poprzedniej części autorka pozostawiła nas z wieloma pytaniami. W „Dziedzictwie” znajdujemy na nie odpowiedź, lecz z czasem powstają kolejne zagadki.

Autorka powieści C. J. Daugherty pracowała dla takich gazet jak: the Dallas Morning News i Reuters. Rzuciła dziennikarstwo, kiedy zaczęła pisać o podróżach. Miała 22 lata, gdy po raz pierwszy zobaczyła martwe ciało – pracowała wtedy jako reporter kryminalny. Nigdy nie przestała jej fascynować natura przestępców. „Wybrani” jest efektem tej fascynacji.

Okładka bardzo przypomina mi plakat filmowy „Księżyca w nowiu”. W tej powieści mamy niestety do czynienia z tak zwanym trójkątem. Choć Allie jest z Carterem, to Sylvain nie pozostaje jej obojętny. Ten wątek należy do przewidywalnych i oklepanych. Szkoda, że autorka stworzyła motyw podobny do tego ze „Zmierzchu”. Pod tym względem się zawiodłam.

Powieść ta zachwyca ciągłym napięciem, dobrze wykreowanymi postaciami, malowniczym miejscem w którym znajduje się szkoła. Po fenomenalnej pierwszej części liczyłam na to samo, zabierając się za „Dziedzictwo”. Niestety autorka nie spełniła moich oczekiwań. Powieść jest idealna pod względem językowym, ma dopracowane szczegóły, a jednak wątek miłosny nie należy do oryginalnych i ciekawych.

Z pewnością przeczytam kolejną część, gdyż pragnę poznać dalsze losy bohaterów. Mam nadzieję, że autorka wybrnie z love stroy Allie, Cartera i Sylvain’a. 
Ocena: 4/5
 Autor: C. J. Daugherty
Tytuł: „Dziedzictwo” 
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 440
Rok wydania: 2013

13 komentarzy:

  1. oj tak, ciekawa ksiażka;)
    Dziś u mnie też bedzie jej recenzja

    OdpowiedzUsuń
  2. nie czytałam, ale zaciekawiła mnie Twoja recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam "wybranych", ale zamierzam w niedługim czasie nabyć i przeczytać:) a później wezmę w łapki "dziedzictwo":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede mną jeszcze pierwsza część, ale całe szczęście, że mam ją na półce, więc mogę sięgnąć po "Wybranych" w każdej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji jej czytać, ale książka raczej nie dla mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, rozejrzę się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam, jak an razie pochłaniam ostatnią część Gone, a potem zabieram się za kolejne ksiazki Jodi Picoult :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm... Gdzieś już czytałam recenzję i pamiętam, że wątek miłosny by mnie denerwował. Lubię trójkąty w książkach, ale jeśli są ciekawe opisane, poprowadzone... Po książkę nie sięgnę, ale podoba mi się cytat: „Najbliższa osoba może wyrządzić ci największą krzywdę” :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem ciekawa. Poszukam tomu pierwszego

    OdpowiedzUsuń
  10. czytałam książkę i ogólnie serię uważam za bardzo dobrą, pomimo że nie jest z gatunku fantasty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie czytałam książki ale chciałabym wiedzieć...czy w Dziedzictwie Allie i Carter się rozstaną?? :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobno ma być 5 książek w tej serii. Trzeba się spieszyć z przeczytaniem "Dziedzictwa" bo następna książka podobno już w lutym

    OdpowiedzUsuń