piątek, 15 lipca 2011

John Marsden - "Jutro 2. W pułapce nocy"

Autor: John Marsden
Tytuł: "Jutro 2. W pułapce nocy "
Wydawnictwo: Znak literanova
Ilość stron: 272
Rok wydania: 2011

Pomyślcie sobie, że zostawiacie rodzinę i jedziecie z przyjaciółmi na wakacje. Wracacie i okazuje się, że nikogo nie ma. Cisza… Chcąc dowiedzieć się prawdy wyruszacie na poszukiwania swoich bliskich. Pragniecie odkryć co tak naprawdę stało się w rodzinnym miasteczku. Okazuje się, że wybuchła wojna. W każdej chwili możecie umrzeć. Jak poradzicie sobie w takim świecie?
„Jutro 2. W pułapce nocy” to kontynuacja „Jutra”. Czekałam na nią z niecierpliwością. Pierwsza część pozostawiła mnie z wieloma pytaniami. Byłam ciekawa jak potoczą się dalsze losy bohaterów.
Po raz kolejny czytamy książkę z punktu widzenia Ellie. Bohaterowie nie wiedzą co się stało z dwójką najlepszych przyjaciół. Czy przeżyli spotkanie z wojskiem? Dowiadują się z radia, że świat pogodził się z inwazją. Tyle, że grupa przyjaciół nie poddaje się. Chcą odbić Corrie i Kevina. Czy uda im się zrealizować ten niebezpieczny plan? Grupa nastolatków po raz kolejny wykazuje się niezwykłą odwagą.
„(…) zdałem sobie sprawę, o co chodzi z tą całą odwagą. Ona jest w naszych głowach. Nie rodzimy się z nią, nie uczymy się jej w szkole, nie czerpiemy jej z książek. To sposób myślenia, i tyle. To coś, w czym ćwiczymy umysł. (…) Odwaga to wybór, którego dokonujemy.”
Po przeczytaniu książki jestem pełna wrażeń. Tym razem autor wprowadził więcej drastycznych scen. Bohaterowie stali się niezależni i dokonują czynów, które przeraziłyby niejednego dorosłego. Każdy z nich przeżywa to, co spotyka ludzi. Popadają w coraz gorszy stan psychiczny. Zmieniają się wewnętrznie przez coraz częściej pojawiają się kłótnie. Tracą rozsądek i stają się tak odważni, że przerażają samych siebie. Popełniają czyny od których zależy życie całej grupy. Wystarczy jeden błąd, a mogą wszyscy zginąć.
Autor wprowadza czytelnika w stan, który nie pozwala oderwać się od książki. Trzyma w napięciu do ostatniej strony. Po raz kolejny dostrzegamy jak ludzie dostosowują się do panujących warunków. Wcześniej bohaterowie byli jedynie dzieciakami, teraz są mordercami, którzy walczą o wolność.
„Często najdrobniejsze zadania okazują się tymi, które najtrudniej wykonać.”
Książka jest pozycją obowiązkową dla tych, którzy sięgnęli już po pierwszą część. Osoby, które jeszcze nie zapoznały się z tą serią, gorąco zachęcam. Nie jest to tylko książka dla młodzieży, ale i starszych czytelników. Myślę, że każdego zainteresują losy bohaterów.

Ocena: 5/5

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Znak literanova, za co bardzo dziękuję.


Zachęcam do przeczytania recenzji pierwszej części serii : "Jutro" <recenzja>

11 komentarzy:

  1. Czytałam już pierwszą część, niestety drugiej nie miałam jeszcze okazji, ale na pewno muszę to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Po przeczytaniu pierwszej części muszę przeczytać drugi tom ;)
    Poluje na nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy tom ciągle czeka na przeczytanie, ale jeśli tylko mi się spodoba ( a mam nadzieję, że tak :)) to sięgnę po kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu zamieściłaś tę recenzję... "Jutro" jest świetne, niedługo będę mieć drugą część.;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie powiedziałabym, że są "mordercami" - oni sami tylko tak się postrzegają. Ale poza tym świetna recenzja :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Możliwe, że sięgnę, jednak najpierw przydałoby się przeczytać pierwszą część

    OdpowiedzUsuń
  7. Cały czas czekam, by przeczytać część pierwszą, a jak się spodoba to i drugą ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze pierwszej części. Trzeba to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam podobną książkę . ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać nawet pierwszej części, ale gdy już to zrobię i mi się spodoba to druga też nie wykluczona ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka jest na pierwszym miejscu listy "Do kupienia". Pierwsza część była tak niesamowita, że zupełnie nie mogłam się od niej oderwć. Nie mogę się już doczekać przygody z drugim tomem "Jutra":)

    OdpowiedzUsuń