wtorek, 6 sierpnia 2013

Recenzja przedpremierowa Rick Yancey - "Piąta fala"


Czy kosmici istnieją? A może żyją w naszych ciałach czekają na odpowiedni moment by opanować Ziemię? „Piąta fala” to pierwszy tom sagi Rick’a Yancey o inwazji obcej cywilizacji. Głównymi bohaterami są: Cassie, jej brat Sam, Ben oraz Evan. Żyją na Ziemi, która jest w wielkim niebezpieczeństwie. Kosmici przejmują kontrolę nad naszym światem. Najpierw była pierwsza fala podczas której wyłączyli prąd. Ludzie wpadli w panikę. Drugą falą była powódź. Następnie zaczęła rozprzestrzeniać się zaraza. Czwartą falą byli Uciszacze. Z siedmiu miliardów ludzi pozostało niewielu. Wszystko działo się w bardzo krótkim czasie. Kosmici błyskawicznie objęli kontrolę nad ludzkością. Teraz nadejdzie kolejna fala, mająca na celu wyniszczenie ostatnich osobników. Jak będzie wyglądać?

Główni bohaterowie to dobrze wykreowane postacie, których nie da się nie lubić. Już od pierwszych stron wywołują w czytelniku pozytywne emocje. Cassie i jej brat Sam są rozdzieleni. Chłopaka wywieziono do miejsca, które ma być bezpieczne. Siostra nie zabierają ponieważ nie była uznana przez wojsko jako dziecko. Pozostaje więc z ojcem, który chwilę potem zostaje zabity przez żołnierzy (tych co mówili wcześniej, iż niosą pomoc). Bohaterka ledwo uchodzi z życiem. Teraz musi uratować brata, który znajduje się w miejscu, gdzie przeżyją najsilniejszy. Otóż trafia on do obozu, w którym szkolone są dzieci do walki z kosmitami. Czy przetrwa? Czy Cassie zdoła go uratować?

Autorem „Piątej fali” jest Rick Yancey, który napisał już kilkanaście książek. Od 2004 roku nie pracuje, by całkowicie angażować się w pisanie kolejnych powieści. „Piąta fala” to jego pierwsza książka science fiction. Wkrótce w kinach znajdzie się jej ekranizacja, gdyż prawa do niej zostały już kupione przez GK Films i Sony Pictures.

„Piąta fala” to emocjonująca książka akcji, która porywa czytelnika w wir wydarzeń już od pierwszych stron. Nie czytałam jeszcze powieści, która dotyczyłaby kosmitów. Yancey odszedł od typowych tematów książek typu: wampiry, zombie, wilkołaki. „Piąta fala” zaskakuje swoją oryginalnością oraz tym, iż może się ziścić w naszym życiu. Fabuła jest bardzo ciekawa i choć powieść ma ponad 500 stron, to czyta się ją bardzo szybko. Trzyma w czytelnika w napięciu oraz w niepewności. Na każdym kroku zaskakuje oraz sprawia, iż serce zaczyna szybciej bić. Bohaterowie znajdują się w niebezpieczeństwie, nie mogą nikomu zaufać. Walczą o przetrwanie, każdy dzień może być ostatnim w ich życiu. Każdy rozdział napisany jest z punktu widzenia innego bohatera. Choć każdy znajduje się w innym miejscu, to wiemy co się z nimi dzieje. Bardzo lubię tego typu narracje.

Autor zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Dostarczył mi niebywałą historię, którą trzeba poznać. Premiera książki już 14 sierpnia. Zachęcam do przeczytania „Piątej fali”. Na pewno się nie zawiedziecie. Ja natomiast nie mogę się doczekać kontynuacji. 

Ocena: 5/5

Autor: Rick Yancey
Tytuł: „Piąta fala” 
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 512
Rok wydania: 2013





16 komentarzy:

  1. Zapowiada się arcyciekawie i jeszcze ten zwiastun też super. Szkoda jedynie, że taki krótki. W każdym razie czuje się zaintrygowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach! Kusisz, oj kusisz. Koniecznie muszę przeczytać, zwłaszcza, że mam wrażenie, iż powieść jest stworzona specjalnie dla mnie! :3
    PS Pięknie się tu u ciebie zrobiło! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe się zapowiada. Może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam, ale chyba warto się zainteresować skoro zasłużyła na 5/5 ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś dla mnie ;) Uwielbiam fantastykę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie się zapowiada, bardzo fajna recenzja! Na pewno będę się za nią rozglądać po premierze. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę w planach, bardzo mnie interesuje, oby mi też tak się spodobała. :) Btw ślicznie tu teraz u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się bardzo ciekawie :) Super wyszła zmiana szaty graficznej :)
    PS Zostałaś nominowana do The Versatile Blogger, czyli 7 faktów o mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam, ale widzę, że warto się skusić :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o niej nigdy, ale bardzo mnie zaciekawiłaś

    OdpowiedzUsuń