poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Agnieszka Lingas-Łoniewska - "Szósty"


Recepta na świetną książkę: połączyć kryminał z romansem (ale nie w tle). Agnieszka Lingas-Łoniewska wie jak zainteresować czytelnika. Było to moje pierwsze zetknięcie się z jej literaturą. „Szósty” zaintrygował mnie opisem. Cieszę się, że miałam okazję przeczytać właśnie tę powieść. Lekki kryminał, który wciąga już od pierwszych stron – idealna propozycja na wakacje.

„Bo nie wszystko jest takim, jakim się wydaje, nie wszystko jest oczywiste i zrozumiałe. Ale jedno jest pewne.
To, że świat jest pokręcony, rodzi mnóstwo zła, okrucieństwa i chorych rzeczy.
Ale rodzi także przyjaźń, zaufanie, zrozumienie i miłość.
Tak mocną i szczerą, że pokona wszystko to, co wydaje się na pozór silniejsze.”


Autorką książki jest Agnieszka Lingas-Łoniewska, która urodziła się w 1972 roku. Aktualnie mieszka we Wrocławiu. Ma na swoim koncie między innymi powieści pt. „Bez przebaczenia”, „Zakład o miłość”, „W zapomnieniu”, „W szpilkach do Manolo”. Tworzy stronę Czytajmy Polskich Autorów, która ma celu propagowanie polskiej literatury. Trzy lata temu została uhonorowana Żelaznym Glejtem Ambasadora Krakowskich Targów Książki.

Głównymi bohaterami powieści „Szósty” są Alicja Szymczak i Marcin Langer, których los niespodziewanie się łączy. Na Śląsku grasuje seryjny morderca, który zabija jedynie zielonookie blondynki. Marcin- dowodzi Śląską Grupą Śledczą. Elitarna grupa policyjna robi wszystko, aby znaleźć przestępcę. Ma w tym pomóc najlepszy profiler, a jest nim…. Alicja. Gdy oboje się spotykają, okazuje się że nie jest to ich pierwsze spotkanie. Czy uda im się wspólnie rozwiązać kryminalną zagadkę? Kto morduje niewinne kobiety? Jaki jest jego motyw?

„W szóstym dniu Bóg stworzył człowieka – mężczyznę i kobietę.
W szóstym dniu … odbiorę ci życie, bo ja jestem twoim bogiem”.


Już pierwsze strony są zaskakujące i wiedziałam, że nie będzie to zwykła książka. Nie jest to kryminał w „czystej postaci”. Nie skupiamy się tylko na znalezieniu mordercy. Podczas rozwiązywania zagadki, między bohaterami rodzi się na namiętność, pożądanie, uczucie. Autorka serwuje nam dodatkowo motyw dosyć nieziemski. Więź między bohaterami jest nadprzyrodzona. Raczej nic podobnego nie spotka nas w życiu. Sprawia to, że książka nie jest realna ale kompletnie mi to nie przeszkadzało. Czyta się ją szybko i przyjemnie, a to jest najważniejsze. Autorka zaskoczyła pewnie każdego czytelnika. Kompletnie się nie spodziewałam, kto jest seryjnym mordercą.

Spędziłam z tą powieścią niewiele czasu, bo wchłonęła mnie dogłębnie. „Szósty” to wartka akcja oraz ciągłe napięcie. Jeżeli szukacie czegoś lekkiego to gorąco polecam. 

Ocena: 4/5
Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska
Tytuł: „Szósty”
Wydawnictwo: Replika
Ilość stron: 334
Rok wydania: 2012

2 komentarze:

  1. Książki tej autorki wywołują u mnie wiele emocji, więc jak najbardziej lektura dla mnie :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam powieści tej autorki. W lipcu przeczytałam aż trzy jej książki: Przebudzenie, Wybaczenie i Brudny świat! Wszystkie są świetne!! ;)

    OdpowiedzUsuń